Zeevracht

Ervaren bemiddelaar tussen klant en rederij

Nederland heeft met Rotterdam de grootste haven van Europa. Zeevracht is daarom een belangrijke economische aanwinst voor ons land. Als ervaren bemiddelaar tussen onze opdrachtgevers en rederijen zorgen wij ervoor dat uw vracht in containers wordt gegroepeerd en vanuit Rotterdam wordt verscheept naar andere havens ter wereld. De rederij transporteert als eigenaar van het schip de goederen vervolgens over zee naar andere havens. Vanuit daar is vervolgtransport mogelijk. WBS is uw betrouwbare partner voor al uw zendingen, zoals documenten, pakketten, pallets of containers per luchtvracht, wegtransport én zeevracht.

 

 

Overzicht zending

Pakketgegevens
Aantal
Lengte, breedte, hoogte
Gewicht (Kg)

*Formaat en gewicht per pakket invoeren aub.

Voeg pakket toe
Zending gegevens
Bestemming
Geschatte waarden
Luchthaven
Haven
Afstand tot luchthaven
Afstand tot haven
Bezorg gebied
Verzekering
Pakket ophalen
Verzekerings kosten:
Ophaal kosten:
Afhandelingskosten WBS:
Luchtvrachtkosten
Zeevrachtkosten
Koerierkosten
Wegtransportkosten
Volume:
BTW:€0,-
Totaal:
Korting! normaal
We kunnen voor deze bestemming helaas niet direct een indicatie geven van de kosten. Wanneer u uw aanvraag verstuurd nemen wij contact met u op over de beste mogelijkheden.
We kunnen voor deze bestemming helaas niet direct een indicatie geven van de kosten wegens het hoge volume. Wanneer u uw aanvraag verstuurd nemen wij contact met u op over de beste mogelijkheden.
Lokale kosten zeevracht Afvaartschema

Niet uw gewenste verzendmethode of bestemming?
Neem contact op +31 (0)20-4466233

Uw gegevens

Ga naar stap 2
Veelgestelde vragen?

Gegevens ontvanger

Ga naar stap 3
Veelgestelde vragen?

Data & pakket inhoud

Gewenste datum aflever/afhalen
Gewenste datum aankomst
Pakket inhoud en/of opmerking
Veelgestelde vragen?
  • Stap 1
  • Stap 2
  • Stap 3
 title= title= title= title= title= title= title= title=

Welke typen zeevracht zijn er?

Zeevracht kan worden geboekt in de volgende twee types:

  • Full Container Loads, ofwel FCL. Er wordt een volledige container ingezet voor een transportopdracht. Uiteraard zijn er verschillende container types. De rederij stelt een container beschikbaar en wij plaatsen die waar u maar wilt. Het container transport wordt na belading verzegeld en niet meer opengemaakt totdat de eindbestemming is bereikt, met uitzondering van een eventuele tussentijdse douane controle.
  • Less Container Loads, ofwel LCL. Er wordt minder dan een volle container vervoerd. Deze optie kunt u gebruiken als uw lading in volume of gewicht niet voldoende is om een hele zeecontainer te vullen. Om dit logistiek voor elkaar te krijgen, werken wij samen met bedrijven die gespecialiseerd zijn in het samenladen van meerdere opdrachten in zogenaamde groupage containers. Hierdoor blijft er geen ruimte onbenut.

Vraagt u zich af of het voor uw vracht voordeliger is om gebruik te maken van FCL of LCL? Worldwide Baggage Services geeft u advies over waar voor uw transport het omslagpunt ligt. We denken graag met u mee om het kostenplaatje zo gunstig mogelijk te houden.

 

Verpakking van de zeecontainer vracht

U bent zelf verantwoordelijk voor een goede verpakking van de vracht. Hoe beter u dit regelt, hoe zekerder het is dat uw goederen veilig aankomen. Neem van tevoren de verpakkingseisen goed door. We accepteren bijvoorbeeld alleen goed verpakte voorwerpen die op een pallet passen. Dozen en koffers worden door ons zonder extra kosten met plastic folie op een pallet geseald. Voor grotere items leveren we uit voorraad een pallet-box en een drietal standaard kisten. Overleg met ons als u van plan bent om een kist of krat zelf te maken, aangezien de meeste bestemmingen de internationale ISPM-15 eisen voor verpakkingshout hanteren. Hierin worden de behandelingsmethoden beschreven waarmee het hout behandeld moet worden, zodat zeker is dat er geen schadelijke organismen meer in het hout aanwezig zijn.

 

 

Verzekering van de zending

Bedenk u ook dat een zending via een zeevracht expediteur niet automatisch is verzekerd. Wel zijn er vervoersvoorwaarden van toepassing, de aansprakelijkheid van de rederij is maximaal € 5,00 per kilo. In geval van een verzekering is een goede paklijst noodzakelijk. Informeer bij ons of een transportverzekering voor uw zeevracht aan te raden is. Mocht er toch iets met uw goederen gebeuren tijdens het vervoer of heeft u een klacht, dan kunt u ons inschakelen om te bemiddelen. Neemt u wel de volgende gouden regel in acht: voordat u voor ontvangst tekent, moet u zelf controleren of de goederen intact zijn. Er kan achteraf namelijk geen klacht of claim meer worden ingediend.

 

Inklaren en uitklaren

Inklaren en uitklaren is het proces rondom het aangifte doen van goederen bij de douane. Het inklaren heeft betrekking op de goederen die binnenkomen bij de grens, bij uitklaren gaat het om het melden van goederen die het land verlaten. Bedrijven die goederen of halffabricaten invoeren of uitvoeren hebben hier dus mee te maken, maar ook particulieren, bijvoorbeeld bij het inklaren van hun inboedel bij een internationale verhuizing. Of dit een verhuizing binnen de EU betreft of naar een land wat buiten de unie valt, is doorslaggevend voor het voldoen van belasting. Binnen de EU is er namelijk vrij verkeer van goederen afgesproken. Persoonlijke bezittingen en zaken die overduidelijk als verhuisgoederen herkenbaar zijn, kunnen overigens ook buiten de EU belastingvrij de grens over. Ook hier gelden echter weer bepaalde beperkingen, laat u dus goed vooraf informeren. Bovendien zijn er meestal extra strenge regels op het vlak van dieren en dierlijke producten, wapens en munitie, kunstvoorwerpen en antiek, verdovende middelen en namaakproducten. Bij WBS zijn we op de hoogte van de meest actuele douanevoorschriften. Wij leiden zowel particuliere als commerciële vracht in goede banen en helpen u graag op weg!

 

Wat kost zeevracht?

De kosten van zeevracht lopen ver uiteen. Het verschilt uiteraard per bestemming, maar ook tussen de verschillende rederijen kunnen er aanzienlijke verschillen zitten. Daarnaast is natuurlijk de lading bepalend voor de kosten van het container transport. Op de bestemming moeten lokale terminalkosten betaald worden aan de rederij agent. Dit is voor het lossen, uitladen van de container en klaarzetten in de douaneloods. Op sommige bestemmingen kunnen de kosten hoger liggen door veiligheidsmaatregelen of lokale regelgeving. Tot slot moet u er rekening mee houden dat in geval van onvoorziene extra’s, bijvoorbeeld douane inspecties, er kosten bij kunnen komen.

U kunt eenvoudig zelf de kosten berekenen – ongeacht het formaat van uw pakket – met behulp van onze handige rekentool – zie formulier hierboven. De prijs wordt berekend per kubieke meter of deel daarvan. Voor bijna alle bestemmingen is per boeking een minimum van 1 kubieke meter van toepassing. In de tarieven op onze website zijn alle ons bekende toeslagen opgenomen. Heeft u nog vragen over de kosten voor een zeecontainer, aarzel dan niet om met onze vervoersexperts contact op te nemen.

 

Wat is Bill of Lading?

Een Bill of Lading is een officieel document: degene die dit document in zijn bezit heeft, mag over de lading beschikken. Daarom moet het originele exemplaar zowel door de verzender als de ontvanger worden getekend en voorzien zijn van datum en firmastempel, het zogenoemde endosseren. Als dit niet in orde is, kan de rederij besluiten om de lading niet vrij te stellen. Op de Bill of Lading moeten een aantal zaken worden aangegeven:

  • Waar de lading uit bestaat.
  • Van en naar welke haven er verscheept wordt.
  • Wie de afzender is.
  • Wie de ontvanger is.

Naast de originele Bill of Lading wordt er steeds meer gewerkt met Waybills, ofwel de zeevrachtbrief. Hierbij is slechts een kopie van het officiële document voldoende om de vracht in ontvangst te nemen.

 

 

Wat is IMDG?

De International Maritime Dangerous Goods Code – ofwel IMDG Code – is de officiële naam voor het verdrag voor vervoer van gevaarlijke stoffen over zee. Alle vervoersbepalingen over  zeevracht met gevaarlijke stoffen in verpakte vorm, in tanks en tankcontainers, zijn in dit verdrag opgenomen. De IMDG code is in het leven geroepen om persoonlijk letsel of schade aan schepen en hun lading te voorkomen. Het transport van verontreinigende stoffen over zee wordt op deze manier gereguleerd en schade aan het mariene milieu kan zo worden voorkomen. Delen van deze code zijn verplicht gesteld door de International Convention for the Safety at Sea: SOLAS. De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft een actueel overzicht van alle codes die gelden voor vervoer van gevaarlijke goederen over zee. In Nederland is het RIVM – Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu – hiervoor het adviesorgaan.

 

Zeevracht expediteur WBS

Zeevracht expediteur WBS is met een wereldwijd netwerk van rederijen en contacten uw reisagentschap voor container transport. Wij weten precies waar kansen liggen, wanneer er een schip beschikbaar is en wat de beste optie voor uw zeevracht is. Daarbij kunnen wij ook het verdere transport van de container over land voor u regelen. Bovendien komen er bij een zending bijna altijd douane documenten kijken. Dit soort zaken kunnen wij u ook uit handen nemen, onder andere door de opmaak van de inklaring en uitklaring documenten rechtstreeks bij de douane voor u te regelen. Heeft u vragen over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op.






Velden met een * zijn verplicht

Voordelig uw pakket van A naar Z

Vind de beste manier om uw pakket (inter)nationaal te versturen!